
Škola učiteľov je program ďalšieho rozvoja pre pedagógov z Trnavského kraja, ktorí chcú na sebe pracovať, byť inovatívni a učiť sa v podporujúcej komunite ďalších pedagógov. Prvým krokom je absolvovanie Vstupného programu (8 stretnutí).
Škola učiteľov tiež prezentuje ponuku zapojených poskytovateľov, ktorí spoločne garantujú vysokú kvalitu vzdelávania.
OTVÁRAME PRIHLASOVANIE NA BEZPLATNÝ

Čo je cieľom
školy učiteľov?
Cieľom je, aby sa učitelia stali nositeľmi zmeny, ktorá prispeje k premene prostredia na školách tak, aby sa v nich deti radi učili, učitelia našli priestor pre sebarealizáciu a aby vedenie školy malo vytvorené podmienky pre trvalo udržateľný rast a rozvoj kompetencií celého tímu.
- vytvárať učiace sa komunity na školách
- sieťovať, inšpirovať, podporovať jednotlivcov a tímy na školách
- rozvinúť u učiteľov schopnosť sebareflexie
- prebudiť záujem o rozvoj tímov na školách
- priniesť inovácie do škôl
AKO PREBIEHA
VSTUPNÝ PROGRAM?
V rámci polročného programu (8 stretnutí) si učitelia môžu vybrať jeden z troch smerov vzdelávania, v rámci ktorého si na jednotlivých workshopoch pod vedením skúsených lektorov z praxe osvoja potrebné teoretické vedomosti v danej problematike, a tiež zážitkovou formou a praktickými príkladmi spoznajú možnosti aplikácie nových poznatkov v podmienkach ich praxe.
Počas celého programu budú učitelia taktiež sprevádzaní a podporovaní mentormi z Regionálneho centra podpory učiteľov, ktorí ich budú sprevádzať procesom aplikácie nadobudnutých vedomostí a zručností priamo do praxe.
HLAVNÉ ČASTI
VSTUPNÉHO PROGRAMU
8 workshopov zameraných na špecifické témy danej časti,
podľa toho, ktorú si účastník vyberie (viď. nižšie)
Každý účastník bude mať mentora, ktorý mu pomôže s praktickou aplikáciou naučeného do svojej pedagogickej praxe
Každý účastník získa profesijnú komunitu učiteľov z rôznych škôl, v ktorej bude mať priestor na zdieľanie, inšpiráciu či odovzdávanie príkladov dobrej praxe
Podmienky účasti na Vstupnom programe
Účasť 2 učiteľov zo školy
Keďže nám ide o rozvoj tímov a úlohy budú zamerané aj na spoločnú prácu a reflexiu v škole, je potrebné, aby sa programu zúčastnili 2 účastníci z jednej školy. Zároveň budete mať tak kolegu, s ktorým ľahšie prinesiete inovácie do vašej školy.
účasť na celom programe
Je dôležité, aby každý účastník absolvoval celý program. Jednotlivé témy budú na seba nadväzovať a k úspešnému ukončeniu bude potrebné splniť niekoľko priebežných úloh.
CHUŤ ZLEPŠOVAŤ SA
Hľadáme učiteľov, ktorým záleží na vlastnom rozvoji a chcú na sebe pracovať. Vlastná motivácia je dôležitým faktorom k tomu, aby tento program priniesol očakávané výsledky.
program vzdelávania
Účastník si vyberá len jeden z troch nasledujúcich programov.
Poradie | I. Práca so žiakmi so ŠVVP | II. Aktivizácia žiakov | III. Čitateľská gramotnosť |
---|---|---|---|
1 | Spoločné úvodné stretnutie | Spoločné úvodné stretnutie | Spoločné úvodné stretnutie |
2 | ŠVVP v triede (kompetencie učiteľa, spolupráca s inkluzívnym tímom) | Začiatok, princípy prístupu zameraného na potreby žiaka | Praktická ukážka hodiny práce s umeleckým textom a jej hĺbková analýza |
3 | Poruchy učenia a NKS v triede | MI – aktivity, test na MI | Metodika RALFI |
4 | ADHD v triede | Priestory a pedagogika | Stratégia EUR – ako tvoriť ucelený učebný zdroj |
5 | Didaktická reflexia | Didaktická reflexia | Didaktická reflexia |
6 | PAS a nadanie v triede | Digitálne nástroje pre aktívne učenie sa žiakov | Didaktická reflexia v učiacej sa komunite učiteľov |
7 | Líderstvo | Líderstvo | Líderstvo |
8 | Záverečné stretnutie – výstup | Záverečné stretnutie – výstup | Záverečné stretnutie – výstup |
BLIŽŠIE PREDSTAVENIE PROGRAMOV
Pozrite si videá lektorov, ktorí bližšie predstavujú programy. Už čoskoro.
BENEFITY PRE ÚČASTNÍKOV
Pre účastníkov Vstupného programu sme pripravili aj pár nefinančných benefitov. Predstavíme ich onedlho.
Učitelia si zaslúžia miesto pre rast
Pracujeme s učiteľmi preto, aby sa stali nositeľmi zmeny, ktorá prispeje k premene prostredia na školách tak, aby sa v nich deti radi učili, učitelia našli priestor pre sebarealizáciu a aby vedenie školy malo vytvorené podmienky pre trvalo udržateľný rast a rozvoj kompetencií celého tímu.
Výsledkom tohto procesu je zmena paradigmy „učiteľ“ a „škola“ na učiaci sa učiteľ (učiteľ) a učiaca sa organizácia (škola).








Komunity
Vytvárame učiace
sa komunity na školách
Sieťovanie
a inšpirácia
Podporujeme jednotlivcov a tímy na školách
k proaktivite, odvahe a tímovosti
Rozvoj tímov
Prebúdzame záujem o kontinuálny
rozvoj tímov na školách
Inovácie
Prinášame
inovácie do škôl
Sebareflexia
Rozvinúť u účastníkov vzdelávania schopnosti sebareflexie a identifikácie vlastných potrieb
Ďalší rast
Nasmerovať účastníkov k ďalším krokom
k naplneniu definovaných potrieb