Škola učiteľov je program ďalšieho rozvoja pre pedagógov z Trnavského kraja, ktorí chcú na sebe pracovať, byť inovatívni a učiť sa v podporujúcej komunite ďalších pedagógov. Učitelia môžu absolvovať Vstupný program (8 stretnutí), počas ktorého dostanú rôznorodú podporu. Škola učiteľov tiež prezentuje ponuku zapojených poskytovateľov, ktorí spoločne garantujú vysokú kvalitu vzdelávania.
PONUKA AKTUÁLNYCH PODUJATÍ
- 09/05/2024
- Komunitné vzdelávacie centrum Lifestarter
AKTUÁLNE BEŽÍ
Čo je cieľom
školy učiteľov?
Cieľom je, aby sa učitelia stali nositeľmi zmeny, ktorá prispeje k premene prostredia na školách tak, aby sa v nich deti radi učili, učitelia našli priestor pre sebarealizáciu a aby vedenie školy malo vytvorené podmienky pre trvalo udržateľný rast a rozvoj kompetencií celého tímu.
- vytvárať učiace sa komunity na školách
- sieťovať, inšpirovať, podporovať jednotlivcov a tímy na školách
- rozvinúť u učiteľov schopnosť sebareflexie
- prebudiť záujem o rozvoj tímov na školách
- priniesť inovácie do škôl
AKO PREBIEHA
VSTUPNÝ PROGRAM?
V rámci polročného programu (8 stretnutí) si učitelia môžu vybrať jeden z dvoch smerov vzdelávania, v rámci ktorého si na jednotlivých workshopoch pod vedením skúsených lektorov z praxe osvoja potrebné teoretické vedomosti v danej problematike, a tiež zážitkovou formou a praktickými príkladmi spoznajú možnosti aplikácie nových poznatkov v podmienkach ich praxe.
Počas celého programu budú učitelia taktiež sprevádzaní a podporovaní mentormi z Regionálneho centra podpory učiteľov, ktorí ich budú sprevádzať procesom aplikácie nadobudnutých vedomostí a zručností priamo do praxe.
HLAVNÉ ČASTI
VSTUPNÉHO PROGRAMU
8 workshopov zameraných na špecifické témy danej časti,
podľa toho, ktorú si účastník vyberie (viď. nižšie)
Každý účastník bude mať mentora, ktorý mu pomôže s praktickou aplikáciou naučeného do svojej pedagogickej praxe
Každý účastník získa profesijnú komunitu učiteľov z rôznych škôl, v ktorej bude mať priestor na zdieľanie, inšpiráciu či odovzdávanie príkladov dobrej praxe
Podmienky účasti na Vstupnom programe
Účasť 2 učiteľov zo školy
Keďže nám ide o rozvoj tímov a úlohy budú zamerané aj na spoločnú prácu a reflexiu v škole, je potrebné, aby sa programu zúčastnili 2 účastníci z jednej školy. Zároveň budete mať tak kolegu, s ktorým ľahšie prinesiete inovácie do vašej školy.
účasť na celom programe
Je dôležité, aby každý účastník absolvoval celý program. Jednotlivé témy budú na seba nadväzovať a k úspešnému ukončeniu bude potrebné splniť niekoľko priebežných úloh.
CHUŤ ZLEPŠOVAŤ SA
Hľadáme učiteľov, ktorým záleží na vlastnom rozvoji a chcú na sebe pracovať. Vlastná motivácia je dôležitým faktorom k tomu, aby tento program priniesol očakávané výsledky.
program vzdelávania
Účastník si vyberá len jeden z dvoch nasledujúcich programov.
Poradie | I. Aktivizácia žiakov | Dátum a čas | II. Riadená práca s textom podporujúca kritické myslenie | Dátum a čas |
---|---|---|---|---|
1 | Spoločné úvodné stretnutie | 8.11.2023 15:00-17:00 | Spoločné úvodné stretnutie | 8.11.2023 15:00-17:00 |
2 | Aplikácia prístupu zameraného na potreby žiaka | 15.11.2023 15:00-17:00 | Praktická ukážka hodiny práce s odborným textom a jej hĺbková analýza | 22.11.2023 15:00-17:00 |
3 | Aplikácia teórie viacnásobnej inteligencie na vyučovaní | 29.11.2023 15:00-17:00 | Metodika RALFI | 30.11.2023 15:00-17:00 |
4 | Koncept triedy budúcnosti
| 31.1.2024 15:00-17:00 | Stratégia EUR – ako tvoriť ucelený učebný zdroj | 22.1.2024 15:00-17:00 |
5 | Didaktická reflexia | 7.2.2024 15:00-17:00 | Didaktická reflexia | 7.2.2024 15:00-17:00 |
6 |
Využitie digitálnych technológií na vyučovaní | 21.2.2024 15:00-17:00 | Intertextovosť – prepojenia obsahov predmetov v jednom texte | 21.2.2024 15:00-17:00 |
7 | Líderstvo | 20.3.2024 15:00-17:00 | Líderstvo | 20.3.2024 15:00-17:00 |
8 | Záverečné stretnutie – výstup | 10.4.2024 15:00-17:00 | Záverečné stretnutie – výstup | 10.4.2024 15:00-17:00 |
BLIŽŠIE PREDSTAVENIE PROGRAMOV
Pozrite si videá lektorov, ktorí bližšie predstavujú programy.
I. Aktivizácia
žiakov
LEKTORI:
PaedDr. Jana Chynoradská
Mgr. Eva Polláková
Prichádzame k vám s ponukou inovačného vzdelávania v rámci iniciatívy Učiaca sa Trnava pre účely vášho ďalšieho profesijného rastu, a s nami konkrétne v oblasti aktivizácie žiakov na vyučovaní. Téma je viac ako aktuálna pre súčasnú dobu a sme presvedčené o tom, že prostredníctvom série našich seminárov rozviniete nielen svoje vedomosti o tejto téme, ale najmä svoje praktické zručnosti a nadšenie pre učenie novými trendmi.
Interaktívny seminár pre pedagógov s cieľom predstavenia prístupu zameraného na potreby žiaka podľa 7 princípov Gabriely Lojovej. Účastníci si budú môcť priamo na seminári zažiť a pomenovať základné východiská úspešnej aplikácie tohto moderného prístupu vo svojich vyučovaní. Okrem praktických, inšpiratívnych aktivít predstaví lektorka aj metodiku a rozvojový rámec učiteľa v prístupe zameranom na potreby žiaka LCA TDF.
Interaktívny seminár predstaví teóriu viacnásobnej inteligencie podľa Howarda Gardnera, ktorá zásadne mení pohľad na tradičné vyučovanie a podstatne mení tiež pohľad na možnosti individuálneho prístupu na vyučovaní. Účastníci si so seminára zoberú nielen teoretické vedomosti ale najmä zážitky a praktické inšpirácie pre účely aplikácie tejto teórie vo svojom vyučovaní.
Workshop zameraný na spoznanie triedy budúcnosti, ako vyzerá a aké sú jej hlavné princípy. Účastníci sa tiež dozvedia, ako si jednoduchými zmenami možno vytvoriť vlastnú triedu budúcnosti vo svojej škole, ako pracovať s priestorom a využívať metódy a formy aktívneho učenia sa žiakov.
Praktický workshop zameraný na osvojenie si efektívnych možností využívania tabletov, mobilov a iných digitálnych technológií pri vyučovaní. Samostatnou aj skupinovou prácou si účastníci budú môcť vyskúšať rôzne voľne dostupné aplikácie, ktoré môžu bezprostredne po vzdelávaní začať používať pri práci so žiakmi.
II. Riadená práca s textom
podporujúca kritické myslenie
LEKTORI:
PaedDr. Viera Grohová
doc. Mgr. Martin Brestovanský, PhD.
Cieľom tohto vzdelávacieho programu v rámci Školy učiteľov je dosiahnuť, aby učiteľ
- dokázal nachádzať a skladať pre žiaka skutočne podnetné texty a využívať ich pri tvorbe ucelených učebných zdrojov tak, aby sa žiak učil s radosťou, dynamicky a s vnútornou motiváciou;
- nadobudol vedomosti a zručnosti v takých vyučovacích metódach, vďaka ktorým dokáže s týmito textmi účinne pracovať na hodine a projektovať pedagogické situácie tak, že žiak postupne v špirále stúpajúcej náročnosti porozumie textu a rieši aj úlohy vyššej kognitívnej náročnosti.
Workshop spočíva v praktickom prevedení uceleného bloku – dvoch vyučovacích hodín realizovaných stratégiou EUR a následnej analýze jednotlivých prvkov bloku.
Účastník nadobudne poznatky a predpoklady pre vlastnú realizáciu novej metódy práce s textom prostredníctvom metodiky RALFI: R – rovnaký text na viacerých predmetoch (intertextovosť); A – učiteľ ako asistent sprevádzajúci žiaka v nadobúdaní metakognitívnych schopností; L (level) – využitie induktívno-deduktívneho postupu konštruovania znalostí podľa vopred danej jasnej štruktúry postupnej náročnosti zadaní; F (feedback) – spätná väzba pri práci s učebným zdrojom; I – neustála interakcia a overovanie porozumenia prostredníctvom naučených techník.
Workshop vedie k porozumeniu induktívno-deduktívnej stratégie vyučovania EUR (evokácia, uvedomenie, reflexia). Na základe neho účastník nadobudne poznatky a predpoklady pre to, aby mohol samostatne tvoriť ucelené učebné zdroje, v ktorých je každý prvok usporiadaný v zmysluplnej nadväznosti.
Workshop ponúka pozorovanie praktickej ukážky práce s textom v rámci dvoch odlišných školských predmetov a ich hĺbkovú analýzu.
BENEFITY PRE ABSOLVENTOV
Pre absolventov Vstupného programu sme pripravili aj pár nefinančných benefitov.
Voľný vstup na kultúrne podujatie v roku 2024
Spoločný zážitkový teambuilding
Balíček s lokálnym
produktom
PONUKA ĎALŠIEHO VZDELÁVANIA
- 09/05/2024
- Komunitné vzdelávacie centrum Lifestarter
🇪🇺 Spolufinancované Európskou úniou v rámci projektu č. 101091634 – Impact Acceleration of Slovak CSOs. Vyjadrené názory a stanoviská sú názormi a stanoviskami autora/-ov a nemusia nevyhnutne odrážať názory Európskej únie alebo Európskej výkonnej agentúry pre vzdelávanie a kultúru (EACEA). Európska únia ani Európska výkonná agentúra pre vzdelávanie a kultúru za ne nezodpovedá.
Učitelia si zaslúžia miesto pre rast
Pracujeme s učiteľmi preto, aby sa stali nositeľmi zmeny, ktorá prispeje k premene prostredia na školách tak, aby sa v nich deti radi učili, učitelia našli priestor pre sebarealizáciu a aby vedenie školy malo vytvorené podmienky pre trvalo udržateľný rast a rozvoj kompetencií celého tímu.
Výsledkom tohto procesu je zmena paradigmy „učiteľ“ a „škola“ na učiaci sa učiteľ (učiteľ) a učiaca sa organizácia (škola).
Komunity
Vytvárame učiace
sa komunity na školách
Sieťovanie
a inšpirácia
Podporujeme jednotlivcov a tímy na školách
k proaktivite, odvahe a tímovosti
Rozvoj tímov
Prebúdzame záujem o kontinuálny
rozvoj tímov na školách
Inovácie
Prinášame
inovácie do škôl
Sebareflexia
Rozvinúť u účastníkov vzdelávania schopnosti sebareflexie a identifikácie vlastných potrieb
Ďalší rast
Nasmerovať účastníkov k ďalším krokom
k naplneniu definovaných potrieb